18.7.10

"Γιατί στο φροντιστήριο και όχι στο ιδιαίτερο;" Από την Ν.Μακρή

Το πιο εύκολο θα ήταν να σας πούμε πως ένα ιδιαίτερο αποτελεί πολυέξοδη κίνηση. Αυτός όμως δεν είναι ο πιο σημαντικός λόγος για να στείλετε το παιδί σας σε εμάς, καθώς για κάθε γονέα προέχει η σωστή εκπαίδευση και η παροχή ενός υγιούς εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για το παιδί του.
Το παράνομο ιδιαίτερο αποτελεί κατεξοχήν ελληνικό φαινόμενο, το οποίο πλήττει ανεπανόρθωτα τους ήδη κλονισμένους εκπαιδευτικούς μας θεσμούς. Τα ιδιαίτερα κατά κανόνα διεξάγονται από άτομα άπειρα και ανειδίκευτα, που πολλές φορές επιλέγουν αυτή την επαγγελματική διέξοδο, καθώς δε μπορούν να σταθούν στα πλαίσια της τάξης.
Με μια σύντομη διερεύνηση των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης παρατηρούμε πως τα παιδιά που κάνουν ιδιαίτερο είναι αποκλειστικά παιδιά που, για διάφορους λόγους, αναγκάζονται να απέχουν από το σχολείο για μεγάλο χρονικό διάστημα (πχ. περιπτώσεις άρρωστων παιδιών, παιδιών-ταλέντων που εργάζονται, παιδιά που ταξιδεύουν). Ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις το ιδιαίτερο αποτελεί υποβοήθημα. Οι μαθητές επιστρέφουν στο χώρο της τάξης όταν αυτό είναι δυνατό, ενώ ο δάσκαλος του ιδιαιτέρου περισσότερο καθοδηγεί την ατομική κάλυψη των κενών στην ύλη παρά διδάσκει.

Ας δούμε όμως μερικούς λόγους για τους οποίους επιλέγει ένας γονιός το ιδιαίτερο στην Ελλάδα:

->Θέλω ειδική μεταχείριση για το παιδί μου.
Στο Κέντρο μας βλέπουμε τα παιδιά σας σαν πνευματικά μας παιδιά. Κάθε μαθητής έχει δικαίωμα στην ποιοτική εκπαίδευση και στην ιδιαίτερη αφοσίωση του εκπαιδευτικού προς το πρόσωπό του. Ωστόσο, η υπερβολική, άλογη προσοχή μπορεί να κάνει τον μαθητή οκνηρό.

->Το παιδί μου αντιμετωπίζει ορισμένες μαθησιακές δυσκολίες.
Το να βάλεις ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες σε ιδιαίτερο αποτελεί διπλό κακό. Αφενός, ελάχιστα άτομα που ασχολούνται με ιδιαίτερα έχουν σπουδάσει ή έχουν κάποια εμπειρία στις μαθησιακές δυσκολίες. Σε εμάς, το εξειδικευμένο μας προσωπικό και τα 27 χρόνια πείρας μας, μας βοηθούν να παρέχουμε άμεση στήριξη στα παιδιά και τους γονείς. Αφετέρου, το στεγνό περιβάλλον του ιδιαιτέρου είναι απαγορευτικό για την εξέλιξη και τη βελτίωση ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες.

->Με το ιδιαίτερο στο σπίτι εξοικονομώ χρόνο.
Ο χρόνος είναι σίγουρα πολύτιμος για όλους. Αξίζει όμως να αφιερώσουμε μια από τις 168 ώρες της εβδομάδας για τη σωστή μόρφωση των παιδιών μας.

->Δεν έχω χρόνο να διαβάζω το παιδί μου.
Το διάβασμα αποτελεί υποχρέωση αποκλειστικά του μαθητή. Ο ρόλος του γονέα είναι καθοδηγητικός, με την παροχή υποστήριξης, προτροπής και ελέγχου. Η αντίληψη ότι ένας μαθητής πρέπει να μελετά με τον δάσκαλό του είναι λανθασμένη. Η ατομική μελέτη του μαθητή είναι σημαντική για την πλήρη κατανόηση της διδαχθείσας ύλης. Επιπλέον, μαθαίνοντας το παιδί να διαβάζει μόνο του γαλουχείται για όλη την υπόλοιπη ζωή του, καθώς μαθαίνει πως όλα τα πράγματα στη ζωή αποκτιούνται με κόπο.

Τα παιδιά είναι προικισμένα με τη διάθεση για εξερεύνηση, επικοινωνία και δημιουργία. Αποκόπτοντας ένα μαθητή από την τάξη του στερούμε το δικαίωμα στην κοινωνικοποίηση και τη δημιουργική μάθηση. Συγκεκριμένα:
->Στο περιβάλλον των τάξεών μας ο μαθητής εκτίθεται σε διαφορετικά μαθησιακά στυλ και του δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξει όλες τις μαθησιακές του ικανότητες πολύπλευρα και ομοιόμορφα.
->Η δυναμική των τάξεών μας οφείλεται στο γεγονός ότι ο δάσκαλος αποτελεί τον καθοδηγητή και οι μαθητές μαθαίνουν να λειτουργούν ελεύθερα, λαμβάνοντας πρωτοβουλίες και συμμετέχοντας ενεργά. Στο ιδιαίτερο, η εστίαση σε έναν μαθητή κάνει το μαθητή οκνηρό ενώ η έλλειψη άμιλλας μειώνει την απόδοσή του.
->Το ιδιαίτερο είναι για πολλούς λύση ανάγκης για απόκτηση γρήγορου και εύκολου χρήματος. Στο Κέντρο μας ο μαθητής θα διδαχτεί από έμπειρο , πεπειραμένο και καταρτισμένο προσωπικό, με πλήρη γνώση των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών τεχνικών.
->Ένα ιδιαίτερο μπορεί να γίνει ιδιαίτερα... βαρετό για ένα μαθητή, αν αναλογιστούμε πως στην τάξη έρχεται σε επαφή με άλλους μαθητές, ενώ διδάσκεται με τα τελευταία μέσα της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Επιπλέον, στο Κέντρο μας μπορεί να λάβει μέρος σε ποικίλες δραστηριότητες, συσχετίζοντας έτσι τη μάθηση με μία διόλου βαρετή αλλά εποικοδομητική, βιωματική διαδικασία.

Με ένα χαμηλό student ratio 9-1 (αναλογία μαθητών-καθηγητή) εξασφαλίζουμε ένα υψηλό επίπεδο προσοχής και συμμετοχής στο μάθημα. Παρέχουμε τη δυνατότητα για ενεργό συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία και για ανάπτυξη τόσο των μαθησιακών όσο και των γενικότερων επικοινωνιακών δεξιοτήτων του μαθητή.
Σκεφθείτε διπλά για το παιδί σας και μη διστάσετε να μπείτε και εσείς στη θέση του και να δείτε τα πράγματα μέσα από τα δικά του μάτια.

No comments: